سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

خواص و مضرات فلفل سیاه

 فلفل سیاه

کمک به کاهش وزن

کمک به کاهش وزن یکی از خواص فلفل سیاه است. اگرچه فلفل‌سیاه می‌تواند باعث افزایش اشتها شود، ولی در عین حال می‌تواند راهی برای کاهش وزن نیز باشد. لایه‌ خارجی دانه‌ فلفل‌سیاه محتوی فیتونوترینت‌هایی است که در شکستن سلول‌های چربی موثرند.در سال 2010 درمورد تاثیر پیپرین بر سوخت‌وساز موش‌ها مطالعه‌ای صورت گرفت. نتیجه‌ این مطالعه حاکی از تاثیر فلفل‌سیاه در جلوگیری از ذخیره‌ چربی در بدن بود.

بهبود گوارش

یکی از فواید فلفل سیاه این است که به بهبود گوارش سالم کمک می کند. فلفل سیاه موجب افزایش ترشح اسید هیدروکلریک در معده شده، که کمبود این اسید مشکلات زیادی را برای سلامت بدن به وجود می‌آورد. این ادویه موجب تسکین مشکلاتی مانند نفخ، سوء‌هاضمه، یبوست و کولیک در معده می‌شود. همینطور این ادویه می‌تواند در درمان بیماری‌های روده‌ای ناشی از باکتری‌ها و سلامت بدن مفید باشد.

بیشتر شدن اشتها

فلفل سیاه می تواند باعث شود اشتهای شما زیاد شود.  فلفل‌سیاه علاوه بر تاثیری که در عطر و طعم غذاها و کمک به گوارش دارد، می‌تواند موجب افزایش اشتها نیز بشود. تحقیقات نشان داده‌اند فلفل‌سیاه با تحریک حس بویایی، به افزایش اشتها کمک می‌کند.

این ویژگی فلفل‌سیاه را به یک درمان عالی برای بی اشتهایی تبدیل کرده است.در طب آیورودیک، برای درمان بی‌اشتهایی توصیه می‌شود نصف قاشق چای‌خوری فلفل‌سیاه را با یک قاشق غذاخوری شکر زرد مخلوط کنید. این درمان را به‌طور منظم مورد استفاده قرار بدهید تا تاثیرات مثبت آن را در افزایش اشتها مشاهده کنید.

مبارزه با برخی سرطان ها

خاصیت آنتی اکسیدانی این ادویه در مبارزه با انواع سرطان، مخصوصا سرطان روده بزرگ و سرطان سینه موثر است. فلفل سیاه با خواصی که دارد مانع رشد سلول‌های سرطانی شده و همینطور از بدن در مقابل دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی محافظت می‌کند و موجب افزایش سلامت بدن می‌شود. مصرف فلفل سیاه به پیشگیری از بعضی سرطان ها نیز کمک می کند.

زیاده روی در مصرف فلفل سیاه

از زیان های فلفل سیاه می توان به این مورد اشاره کرد که زیاده روی در خوردن فلفل سیاه باعث افزایش ترشحات معده می شود و بدتر از آن باعث تاریک شدن چشم می شود. توصیه می شود کسانی که مشکل معده دارند در خوردن فلفل سیاه افراط نکنند.

منبع : hamdore.com