سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

طرز تهیه کال کباب

کال کباب,طرز تهیه کال کباب,دستور پخت کال کباب

کال کباب یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که به نام های کال کباب رشتی یا کال کباب گیلانی شهرت دارد. این غذای خوشمزه هم مانند دیگر غذاهای معروف شمالی مثل میرزا قاسمی حاوی بادمجان است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای 6 نفر کال کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کال کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کال کباب
بادمجان 10 عدد
آبغوره 1 فنجان
سیر
6 حبه
گردو
150 گرم
نعناع 1 قاشق غذاخوری
خلواش 1 قاشق غذاخوری
چوچاق 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید بادمجان ها را مانند میرزا قاسمی کباب کنیم. برای این منظور یک برش طولی روی بادمجان می زنیم و طوری بادمجان ها را روی حرارت یا فر قرار می دهیم که تمام نقاط آن کباب شود. پس از اینکار پوست بادمجان ها را می گیریم.

و در صورتی که درون بادمجان ها پر از تخم بود ، آنها را نیز خارج می کنیم تا غذایمان طعم تلخی نگیرد. در مرحله بعد بادمجان ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با گوشتکوب به خوبی له می کنیم. سیر ها را هم پس از له کردن به بادمجان اضافه می کنیم.

سبزیجات ( نعناع ، خلواش و چوچاق ) را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه آبغوره به غذا اضافه می کنیم. گردوها را هم بهتر است پودر کنیم و به کال کباب اضافه کنیم. در پایان نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند غذای ما آماده سرو کردن است. می توانیم آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنیم. برای زیبایی و خوشمزگی بیشتر کال کباب می توانیم مقداری دانه انار خشک شده و رب انار هم به غذا اضافه کنیم.

حلیم بادمجان,طرز تهیه حلیم بادمجان,دستور پخت حلیم بادمجان