سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

طرز تهیه چیکن استراگانوف

چیکن استراگانوف,چیکن استراگانف,طرز تهیه چیکن استراگانوف,دستور پخت چیکن استراگانوف

چیکن استروگانف یک غذای روسی خوشمزه است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این غذای خوشمزه و ویژه را می توانید در مهمانی ها  مهم خود تهیه نمایید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه چیکن استروگانف را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 2 نفر چیکن استراگانوف تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه چیکن استراگانوف در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم چیکن استروگانف
سینه مرغ 1 عدد
آرد 2 قاشق غذاخوری
قارچ 3 عدد
شیر
1 لیوان
پیاز
1 عدد
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. سینه مرغ را خرد می کنیم ( تقریبا به اندازه گوشت خورشتی ) و پس از اینکه پیاز سبک و نرم شد قطعات مرغ را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم. پس ز اینکه مرغ ها کمی سرخ شدند قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در همین حین شیر را روی خرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

سپس آرد را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم و به شیر اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن آرد ، شیر را باید خوب هم بزنیم تا آرد گلوله نشود. پس از اینکه شیر و آرد مخلوط شدن آنها را به تابه مرغ ها اضافه می کنیم.

در این مرحله سس سفید را هم به غذا اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. بعد از اضافه کردن سس تابه را از روی حرارت بر می داریم. بهتر است در کنار چیکن استروگانف مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم.

چیکن استراگانوف,چیکن استراگانف,طرز تهیه چیکن استراگانوف,دستور پخت چیکن استراگانوف


نظر

طرز تهیه حلیم گندم

حلیم گندم, halim gandom ,طرز تهیه حلیم گندم,دستور پخت حلیم گندم, pgdl

حلیم گندم ( هلیم گندم ) یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایران است که بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود. مواد اصلی این غذا عبارتند از گندم و گوشت. در این آموزش کامل ترین روش پخت حلیم گندم را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 2 نفر حلیم گندم تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه حلیم گندم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلیم گندم
گندم پوست کنده 300 گرم
گوشت 200 گرم
پیاز
1 عدد
روغن 1 قاشق غذاخوری
شکر به میزان لازم
دارچین
به میزان لازم
روغن به میزان لازم
زردچوبه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

گندم را باید از شب قبل در آب بخیسانیم تا نرم شود. پس از اینکه گندم خوب خیس خورد ، آن را به همراه 6 لیوان داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. گوشت را هم جداگانه در یک قابلمه کوچک قرار می دهیم.

پیاز را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و به همراه 2 لیوان آب به قابلمه گوشت اضافه می کنیم. مقداری زردچوبه هم به گوشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد. سپس آنرا از قابلمه خارج می کنیم و ریش ریش می کنیم.

در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک به قابلمه گندم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید زمان اضافه کردن گوشت ، گندم باید شبیه به پوره شده باشد. نکته مهم در مورد حلیم این است که باید به صورت متداوم آنرا هم بزنیم.

چون به دلیل وجود گندم خیلی سریع ته می گیرد و باعث می شود روی طعم غذا تاثیر منفی بگذارد. در مرحله بعد 1 قاشق غذاخوری روغن به حلیم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب موجود در غذا با حرارت بسیار ملایم تبخیر شود.

توجه داشته باشید که حلیم زمانی که داغ است کمی شل است ولی بعد از مدت کمی خودش را می گیرد و سفت تر می شود. پس از اینکه حلیم آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و با شکر و دارچین سرو می کنیم.

شله زرد,طرز تهیه شله زرد,دستور پخت شله زرد


نظر

طرز تهیه مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی, morgh-kentaki ,طرز تهیه مرغ کنتاکی,دستور پخت مرغ کنتاکی, lvy ;kjh;d

مرغ کنتاکی یا kfc یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای جهان است که با گوشت مرغ تهیه می شود. کی اف سی( kfc ) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken است که معنی آن به فارسی مرغ سوخاری کنتاکی می شود. جالب است بدانید برند kfc نام یک رستوران زنجیره ای امریکایی است که در جهان بیش از سیزده هزار شعبه دارد و تنها غذایی که سرو می کند مرغ کنتاکی است. به همین دلیل این غذا را بیشتر در رستوران ها و فست فودها می توانید بیابید. با این آموزش می توانید این غذای خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 3 نفر مرغ کنتاکی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مرغ کنتاکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مرغ کنتاکی
مرغ 6 تکه
آرد سفید 1 پیمانه
پیاز
2 عدد
سیر
2 عدد
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ
2 عدد
شیرخشک ½ پیمانه
زردچوبه
1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم ، سپس مرغ ها را آغشته به روغن زیتون می کنیم به صورتی که تمام قسمت های مرغ آغشته به روغن زیتون شود ( برای این کار می توان از قلمو استفاده کرد ). حالا مرغ ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

1 حبه سیر و 1 عدد پیاز را با رنده درشت خرد می کنیم و روی مرغ ها می ریزیم. پس از آن آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و مواد را مانند مواد جوجه کباب خوب مخلوط می کنیم ، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

توجه داشته باشید که مرغ ها را قبل از سوخاری کردن ، باید نیم پز کنیم. برای این منظور مرغ ها را به همراه 2 لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس 1 عدد پیاز ، 1 حبه سیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود.

تقریبا 30 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ نیم پز شود. پس از اینکه مرغ ها آماده شد آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی مرغ ها برود. در یک ظرف مناسب آرد سفید و شیر خشک را به خوبی مخلوط می کنیم  و کنار می گذاریم.

در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را می شکنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کف کنند. در این مرحله هر قطعه مرغ را به تخم مرغ آغشته می کنیم سپس درون آرد سوخاری می غلتانیم. باید طوری مرغ ها را در آرد بغلتانیم که تمام قسمت های مرغ آردی شود.

بهتر است در یک تابه کوچک و گود مقداری روغن بریزید که مرغ ها در روغن شناور باشند. باید اجازه بدهیم تا روغن کاملا داغ شود سپس قطعات مرغ را به داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید خیلی ملایم باشد تا مرغ کاملا سرخ شود.

به همین ترتیب تمام قطعات مرغ را سرخ می کنیم و در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. سپس مرغ کنتاکی را با سس کچاپ سرو می کنیم. در کنار مرغ کنتاکی می توانید مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید.

خورش مرغ,خورشت مرغ,طرز تهیه خورش مرغ,دستور پخت خورش مرغ

خواص گوشت مرغ

ته چین مرغ,طرز تهیه ته چین مرغ,دستور پخت ته چین مرغ


نظر

طرز تهیه سوپ جو سفید

سوپ جو سفید, soup jo sefid ,طرز تهیه سوپ جو سفید,دستور پخت سوپ جو سفید

سوپ جو سفید از سوپ های پر طرفدار است که در اکثر رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. سوپ جو انواع مختلفی دارد که سوپ جو سفید و سوپ جو قرمز معروف ترین آنها هستند. مواد اصلی این پیش غذای خوشمزه مرغ ، شیر ، جو و هویج هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 2 نفر سوپ جو سفید تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سوپ جو سفید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ جو سفید
جو پرک 1 لیوان
پیاز
1 عدد
هویج 1 عدد
سینه مرغ 100 گرم
کره 2 قاشق غذاخوری
آرد 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان
فلفل به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

طرز تهیه  و دستور پخت

ابتدا جو پرک را به همراه 4 لیوان آب ولرم داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

هویج را با رنده درشت رنده می کنیم ( می توانیم هویج را نگینی ریز هم خرد کنیم ) و پس از جوش آمدن آب به قابلمه اضافه می کنیم. سینه مرغ را به همراه مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل به صورت جداگانه در یک قابلمه کوچک می پزیم.

پس از اینکه سینه مرغ کاملا پخت اجازه می دهیم کمی خنک شود سپس آنرا به صورت خیلی ریز ریش ریش می کنیم و به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که چون سوپ حاوی جو است باید مرتب هم زده شود تا ته نگیرد.

در مرحله بعد باید سس سوپ را تهیه کنیم. برای این منظور کره را در یک قابلمه کوچک می اندازیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا کره آب شود. پس از اینکه کره آب شد آرد را کم کم و با دقت به اضافه می کنیم و با کره مخلوط می کنیم.

پس از اینکه خوب آرد را تفت دادیم و رنگش کرمی شد شیر را به آرد اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. پس از اینکه سس آماده شد آنرا به قابلمه اصلی سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد.

پس از اینکه سوپ آماده شد می توانیم برای تزیین آن از قارچ حلقه شده یا جعفری خرد شده استفاده کنیم. اگر مقدار کالری سوپ برایتان مهم نیست می توانید مقداری خامه هم در پایان به آن اضافه کنید و طعم بهتری داشته باشید.

سوپ گشنیز,طرز تهیه سوپ گشنیز,دستور پخت سوپ گشنیز


نظر

طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب, tas kabab ,طرز تهیه تاس کباب,دستور پخت تاس کباب, jhs ;fhf

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی کشورمان است که مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی هستند. این غذا با روش های مختلفی پخته می شود. تاس کباب را  می توانیم هم با گوشت خورشتی تهیه کنیم هم گوشت چرخ کرده. البته اگر کسی که منع مصرف گوشت قرمز داشته باشد می تواند این غذای خوشمزه را با گوشت مرغ تهیه کند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 2 نفر تاس کباب تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه تاس کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم تاس کباب
گوشت خورشتی یا چرخ کرده 200 گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
هویج
1 عدد
رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کند و کمی سرخ شود.

توجه داشته باشید می توانیم به جای گوشت چرخ کرده از گوشت خورشتی قطعه ای هم استفاده کنیم. برای این منظور گوشت ها را به اندازه گوشت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) برش می زنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از تغییر رنگ گوشت 2 لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.

حرارت را زیاد می کنیم تا آب سریعتر جوش بیاید. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و خوب با گوشت و پیاز تفتش می دهیم. در مرحله بعد سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی گوشت می چینیم. در این مرحله نمک و فلفل را روی سیب زمینی ها می ریزیم.

حالا گوجه فرنگی و هویج را به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی سیب زمینی ها می چینیم ، سپس حرارت زیر تابه را کم می کنیم  و درب تابه را می گذاریم تا تاس کباب به آرامی بپزد و آماده شود. اگر می خواهید تاس کباب شما بدون آب باشد صبر می کنید تا آب غذا کاملا تبخیر شود.

البته برخی افراد تاس کباب را به صورت آبدار می پسندند ، در این صورت زمانی که نصف استکان آب در تابه باقیمانده بود تابه را از روی حرارت بر می داریم. در پایان تاس کباب را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب,دستور پخت جوجه کباب