سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

طرز تهیه املت فرانسوی

املت فرانسوی, omlet faransavi ,طرز تهیه املت فرانسوی,دستور پخت املت فرانسوی, hlgj tvhks,d

املت فرانسوی مانند دیگر املت ها یک غذای حاضری و فوری است که میتوانید در زمان هایی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید خیلی سریع این غذای خوشمزه را آماده کنید. در این آموزش بهترین روش پخت املت فرانسوری را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر املت فرانسوی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه املت فرانسوی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم املت فرانسوی
تخم مرغ
6 عدد
گوجه فرنگی
2 عدد
قارچ 2 عدد
فلفل دلمه ای
1 عدد
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوجه فرنگی ، قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. دقت داشته باشید که مواد را با دقت تفت دهید تا آسیبی به شکل ظاهری آنها نخورد. این کار باعث می شود ظاهر املت زیباتر شود.

پس از اینکه مواد را تفت دادیم و سرخ شدند آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در مرحله بعد تخم مرغ ها را یک به یک در یک کاسه می شکنیم و خوب هم می زنیم تا سفیده و زرده های تخم مرغ ها کاملا با هم مخلوط شوند.

مقداری نمک و فلفل به تخم مرغ ها می زنیم. مقداری روغن در تابه می ریزیم و تخم مرغ ها را در تابه می ریزیم و برای مدت 2 تا 3 دقیقه درب تابه را می بندیم تا با حرارت کم تخم مرغ خودش را بگیرد و به صورت یکنواخت بپزد.

حالا مقداری از قارچ ، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را روی نصف تخم مرغ ( به صورت یک نیم دایره ) می چینیم و نیمه دیگر تخم مرغ را روی مواد بر می گردانیم. حالا دوباره باقیمانده گوجه فرنگی ، قارچ و فلفل دلمه ای را روی نیمی از نیم دایره می چینیم.

و نیم دیگر آن را روی مواد بر می گردانیم. در این مرحله باید املت ما شبیه ¼ دایره باشد. اگر از تابه ای که بزرگ باشد استفاده نمایید نیاز نیست دو بار املت را جمع کنیم و فقط یکبار کفایت می کند. حدود 1 تا 2 دقیقه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا املت کاملا آماده شود.

پس از آماده شدن املت آنرا به همراه نان تازه سرو می کنیم. نکته مهم در مورد گرم نگه داشتن این املت این است که بهتر است ظرفی که می خواهید در آن املت را سرو کنید از قبل گرم کنید. نکته دیگر در مورد املت فرانسوی این است که در صورت تمایل می توانید مقداری سوسیس و کالباس به این املت اضافه کنید.

املت فرانسوی,طرز تهیه املت فرانسوی,دستور پخت املت فرانسوی


نظر

طرز تهیه قلیه میگو

قلیه میگو, ghaliye meygoo ,طرز تهیه قلیه میگو,دستور پخت قلیه میگو, rgdi ld

قلیه میگو یکی از غذاهای پر طرفدار شهرهای جنوب کشورمان است. معروف ترین قلیه میگو متعلق به شهرهای بوشهر ، بندرعباس و آبادان است. این غذا یک غذای دریایی پر طرفدار است که همانطور که از نامش مشخص است شبیه به قلیه ماهی می باشد. اگر طرفدار غذاهایی دریایی هستید حتما قلیه میگو را امتحان کنید. در این آموزش کامل ترین روش پخت قلیه میگو جنوبی را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 4 نفر قلیه میگو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه قلیه میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قلیه ماهی
میگو 600 گرم
سیر
5 عدد
پیاز
2 عدد
شنبلیله
50 گرم
گشنیز 400 گرم
تمبرهندی 1 لیوان
رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری
زردچوبه
به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا 1 عدد پیاز را به همراه سیرها به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه تفت می دهیم. مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا با سیر و پیاز مخلوط شود. حالا شنبیلیله و گشنیز را می شوییم.

سپس سبزیجات ( شنبیلیله و گشنیز ) را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا سبزیجات رنگشان تیره شود. 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و 1 لیوان تمرهندی صاف شده به قابلمه اضافه می کنیم و با مواد دیگر مخلوط می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب سبزیجات تبخیر شود و به روغن بیافتند. سپس 3 یا 4 لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. بهتر است نمک را بعد از اضافه کردن تمرهندی به قلیه میگو اضافه کنیم چون اکثر تمرهندی ها حاوی نمک هستند.

در یک تابه جداگانه پیاز باقیمانده را پس از خرد کردن با مقداری روغن تفت می دهیم سپس مقداری زردچوبه به آن می افزاییم. در مرحله بعد میگو ها را پس از تمیز کردن به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا میگو ها سرخ شوند.

پس از اینکار میگو ها را به قابلمه خورش اضافه می کنیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا قلیه میگو جا بیفتد و روغن بیندازد. طعم غذا را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش قلیه میگو آماده شد به همراه برنج سرو می کنیم.

میگو کبابی,کباب میگو,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی


نظر

طرز تهیه خاویار بادمجان

خاویار بادمجان,خوراک خاویار بادمجان,طرز تهیه خاویار بادمجان,دستور پخت خاویار بادمجان

خاویار بادمجان یکی از کنسروهای معروف است که بیشتر با نام کنسرو بادمجان یا خوراک بادمجان شناخته می شود. اگر به غذاهای پخته شده با بادمجان مانند حلیم بادمجان ، رولت بادمجان و … علاقمند هستید حتما خاویار بادمجان را نیز امتحان کنید. در این آموزش کامل ترین و خوشمزه ترین دستور پخت خاویار بادمجان را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 4 نفر خاویار بادمجان تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه خاویار بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خاویار بادمجان
بادمجان 4 عدد
پیاز
2 عدد
سیر
4 حبه
گوجه فرنگی
2 عدد
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
جعفری
50 گرم
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

به دو صورت می توانیم بادمجان ها را آماده کنیم. روش اول کباب کردن بادمجان ها روی حرارت مستقیم است و روش دوم این است که بادمجان ها را آبپز کنیم. البته روش مرسوم برای تهیه خاویار بادمجان این است که بادمجان ها را کباب کنیم.

پس از کباب کردن بادمجان ها اجازه می دهیم خنک شوند سپس پوست شان را می گیریم. در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را روی حرارت کباب می کنیم و پس اینکه خنک شدند پوست شان را می گیریم سپس گوجه ها را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

پیازها و سیرها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون در یک تابه تفت می دهیم تا نرم شوند. پس از اینکار گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود. در این مرحله ادویه ها را اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن نمک و فلفل سیاه بادمجان ها را به طور کامل با گوشتکوب له می کنیم ( یا با کارد بادمجان ها را ساطوری می کنیم ) و به تابه اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش به خوراک اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی درب تابه را می گذاریم و با حرارت کم اجازه می دهیم خوراک جا بیفتد و روغن بیاندازد. حدود 10 دقیقه زمان نیاز است تا خوراک جا بیفتد. برای خوشرنگ شدن خوراک می توانیم مقداری رب گوجه فرنگی هم به آن اضافه کنیم.

برای این منظور 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت می دهیم تا سرخ شود و طعم خامی آن برطرف شود ، سپس آنرا به خوراک اضافه می کنیم. پس از اینکه خوراک آماده شد آن را به همراه نان سرو می کنیم.

بادمجان شکم پر,طرز تهیه بادمجان شکم پر,دستور پخت بادمجان شکم پر

خواص بادمجان

کوکو بادمجان,کوکوی بادمجان,طرز تهیه کوکو بادمجان,دستور پخت کوکو بادمجان


نظر

طرز تهیه آش بادمجان

آش بادمجان, ash bademjan ,طرز تهیه آش بادمجان,دستور پخت آش بادمجان, Ha fhnl[hk

آش بادمجان یکی از آش های خوشمزه و سنتی ایرانی است. اگر به غذاهای درست شده با بادمجان مانند کشک و بادمجان و حلیم بادمجان علاقمند هستید حتما آش بادمجان را امتحان کنید. در این آموزش کامل ترین روش پخت آش بادمجان را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 6 تا 8 نفر آش بادمجان تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه آش بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش بادمجان
گوشت سردست 400 گرم
لوبیا سفید 100 گرم
لوبیا قرمز
100 گرم
نخود 100 گرم
بلغور گندم 250 گرم
پیاز
3 عدد
سیر
4 حبه
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
بادمجان 1 کیلوگرم
کشک 200 گرم
زردچوبه
به میزان لازم
فلفل سیاه
به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا 1 عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه کوچک تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس گوشت را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت کمی سرخ شود سپس 2 لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد.

بعد از اینکه گوشت پخت آنرا از قابلمه خارج می کنیم و پس از ریش ریش کردن کنار می گذاریم. حالا بادمجان ها را پوست می گیریم و مقداری نمک رویشان می پاشیم تا تلخی بادمجان ها از بین برود. پس از 30 دقیقه بادمجان ها را آبکشی می کنیم.

و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم ، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند. پس از اینکه بادمجان ها خنک شدند ، آنها را به شکل مربع های کوچک خرد می کنیم. بهتر است حبوبات را از شب قبل بخیسانیم.

خیساندن حبوبات باعث می شود که علاوه بر رفع شدن نفخ شان ، سریعتر پخته شوند. بلغور را در با 8 لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم و اجازه می دهیم بپزد. حبوبات را با هم با 2 تا 3 لیوان آب در یک قابلمه کوچک می ریزیم تا بخوبی بپزند.

پس از اینکه حبوبات پختند ، آنها را به قابلمه حاوی بلغور اضافه می کنیم. در این مرحله 1 عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن و زردچوبه در یک قابلمه کوچک تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس آنرا به قابلمه اصلی آش اضافه می کنیم.

در این مرحله گوشت ریش ریش شده را به همراه بادمجان های خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شوند. با حرارت ملایم اجازه می دهیم آش جا بیفتد و هر زمان آش کشدار شد 100 گرم از کشک را اضافه می کنیم.

برای تزیین آش مقداری سیر داغ ، پیاز داغ و نعناع داغ تهیه می کنیم. در پایان پس از اینکه آش به خوبی جا افتاد آنرا با سیر ، پیاز و نعناع داغ تزیین می کنیم و 100 گرم باقیمانده کشک را هم برای تزیین روی آش استفاده می کنیم.

آش دوغ,طرز تهیه آش دوغ,دستور پخت آش دوغ

خواص بادمجان

آش رشته,طرز تهیه آش رشته,دستور پخت آش رشته


نظر

طرز تهیه حلیم بادمجان

حلیم بادمجان, halim bademjan ,طرز تهیه حلیم بادمجان,دستور پخت حلیم بادمجان, pgdl fhnl[hk

حلیم بادمجان یکی از غذاهای معروف ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوشت هستند. حلیم بادمجان طبخ شده در شهرهای کرمان ، شیراز و اصفهان معروف ترین نوع حلیم بادمجان در کشورمان است. جالب است بدانید در برخی شهرها به جای استفاده از گوشت قرمز در این غذا از گوشت سفید مانند گوشت مرغ استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای 6 نفر حلیم بادمجان تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه حلیم بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلیم بادمجان
بادمجان 300 گرم
برنج 100 گرم
لپه 50 گرم
گوشت سردست 300 گرم
پیاز
3 عدد
کشک 300 گرم
مغز گردو
5 عدد
نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک
به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا 1 پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم تا پیاز نرم شود ، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا زردچوبه و پیاز به خوبی مخلوط شوند.

حالا گوشت را به قطعات کوچک تر تقسیم می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. تفت دادن گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی پخته شود. پس از اینکه گوشت کمی پخته شد چند لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا گوشت بپزد.

بهتر است لپه را از شب قبل بخیسانیم یا حداقل چند ساعت بخیسانیم تا راحت تر بپزد. لپه را با چند لیوان آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد. برنج را هم می خیسانیم و پس از اینکه لپه کمی نرم شد برنج را به آن اضافه می کنیم تا با هم بپزند و لعاب بیندازند.

بادمجان ها را پوست می گیریم و یا به صورت سرخ شده یا به صورت آبپز می پزیم. بهتر است پس از پوست گرفتن بادمجان ها مقداری نمک روی آنها بریزیم و بگذاریم تا علاوه بر گرفتن تلخی بادمجان ها ، رطوبت آنها هم خارج شود تا اگر خواستیم با روغن سرخ کنیم روغن کمتری جذب کنند.

پس از اینکه بادمجان ها را پختیم یا سرخ کردیم آنها را با کوشکوب له می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله کشک را در مقداری آب حل می کنیم و به قابلمه برنج و لپه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

حالا گوشت را پس از پختن ریش ریش می کنیم و به همراه بادمجان های له شده به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکار مغز گردو را هم خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. مواد را روی حرارت به خوبی مخلوط می کنیم تا حلیم بادمجان جا بیفتد.

حالا نعناع خشک را به همراه مقداری روغن در یک کاسه کوچک تفت می دهیم تا به عنوان نعناع داغ روی حلیم بادمجان بریزیم. 2 عدد پیاز را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم سپس برای تزیین حلیم بادمجان کنار می گذاریم.

پس از اینکه حلیم بادمجان جا افتاد و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم. تزیین حلیم بادمجان تقریبا شبیه به آش رشته می باشد. با استفاده از نعناع داغ ، پیاز داغ و مغز گردو غذا را تزیین می کنیم و به همراه نان سرو می کنیم.

بادمجان شکم پر,طرز تهیه بادمجان شکم پر,دستور پخت بادمجان شکم پر