سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

جوجه کباب , طرز تهیه جوجه کباب , دستور پخت جوجه کباب

مواد لازم جوجه کباب

سینه مرغ    2 عدد

پیاز    2 عدد

آبلیمو    8 قاشق غذاخوری

کره    100 گرم

زعفران دم کرده    2 قاشق غذاخوری

ماست    نصف لیوان

روغن مایع    4 قاشق غذاخوری

زنجبیل    1 تکه کوچک

نمک و ادویه    به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب

ابتدا پیازها را به صورت درشت و حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم.

بعد از این کار ماست را به همراه روغن مایع ، زنجبیل ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت برسند.

پس از اینکار روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و آن را به مدت حداقل 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا سیخ می کنیم. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و کمی زعفران دم کرده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد پس از اینکه جوجه ها تقریبا اماده شده بودند سس کره را روی جوجه کباب می زنیم. این کار باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند.

در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و روی ذغال کباب می کنیم. جوجه کباب چون غذایی است که آب ندارد اگر بخواهید آنرا با برنج سرو کنید حتما باید گوجه در کنارش باشد.


نظر

کباب ماهی اوزن برون , طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون , دستور پخت کباب ماهی اوزن برون

مواد لازم کباب ماهی اوزن برون

ماهی استخوان درشت    500 گرم

آب پیاز    3 قاشق سوپخوری

آبلیمو    3 قاشق سوپخوری

زعفران دم کرده    1 قاشق سوپخوری

روغن مایع    3 قاشق سوپخوری

فلفل دلمه ای رنگی    2 عدد

لیمو ترش    برای تزیین

جعفری خرد شده    برای تزیین

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون

ابتدا با دقت پوست ماهی را جدا کنید و گوشت آن را یک تکه از استخوان جدا کنید. سپس گوشت را به قطعات 25 یا 30 گرمی برش بزنید.

در ظرفی آب پیاز ، آب لیمو ، نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و قطعات برش خورده ماهی را داخل این مواد قرار دهید و درب ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید یک ساعت در یخچالاستراحت کند تا به خوبی طعم دار شود.

پس از گذشت این مدت روغن را نیز به سایر مواد اضافه کنید ، قطعات گوشت ماهی را نیز پشت و رو کنید و یک ساعت دیگر مواد را در یخچال قرار دهید. پس از استراحت دوم یک در میان قطعات ماهی و یک تکه از فلفل دلمه ای را به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید.

سپس تکه های ماهی را از سیخ بیرون بیاورید و آن را در ظرف مخصوص سرو بچینید و با برش هایی از فلفل دلمه ای رنگی ، لیموترش و جعفری تزیین و به دلخواه با نان یا برنج سرو کنید.


نظر

خورش قیمه , خورشت قیمه , طرز تهیه خورش قیمه , دستور پخت خورش قیمه , o va rdli

مواد لازم خورش قیمه برای 4 نفر

گوشت خورشتی    300 گرم

لپه    2 پیمانه

لیمو عمانی    2 عدد

رب گوجه فرنگی    2 قاشق غذاخوری

پیاز    1 عدد

سیب زمینی    2 عدد

زعفران دم کرده    1 قاشق غذاخوری

روغن مایع    به میزان کافی

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه خورش قیمه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت میدهیم تا پیاز طلایی شود. سپس فلفل سیاه ، پودر پیاز ، دارچین ، زردچوبه و کمی پودر تخم گشنیز به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم.

نکته قابل توجه این است که نمک و گرد لیمو را در این مرحله نباید اضافه کنیم چون مدت پخت گوشت را زیاد می کنند. سپس گوشت ها را به صورت قورمه ای خرد کرده و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و با گوشت تفت میدهیم تا رب سرخ شود و عطرش عوض شود. در آخر لپه ها رو که از 1 ساعت قبل خیس کردیم اضافه می کنیم

و تفت میدهیم نا بوی خامی لپه گرفته شود و موقع پخت له نشود. حالا آب را اضافه می کنیم. در این مرحله 5 تا 6 لیوان آب اضافه می کنیم تا گوشت و لپه بپزد.

وقتی گوشت ها نرم شدند نمک و گرد لیمو را اضافه کنید. نباید از گرد لیمو زیاد استفاده کنید چون باعث تلخی خورش می شود.

حالا اجازه بدید با حرارت ملایم 30 دقیقه قل بزند و جا بیفتد. در آخر سیب زمینی را خلالی نازک خرد کرده و سرخ می کنیم و خورش را با سیب زمینی سرخ کرده تزیین و سرو کنید.