سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

طرز تهیه انار پلو شیرازی

انار پلو شیرازی , انار پلو , طرز تهیه انار پلو , دستور پخت انار پلو , hkhv g

انار پلو شیرازی یکی از غذاهای خوشمزه و فصلی شهر شیرازی است که با نام انار پلوی شیرازی معروف است. این غذای خوشمزه را می توانید در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور یافت می شود طبخ کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای 4 نفر انار پلو شیرازی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه انار پلو شیرازی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم انار پلو شیرازی
دانه انار 2 پیمانه
برنج 4 پیمانه
سینه مرغ 3 عدد
گشنیز خرد شده 1?5 پیمانه
پیاز
2 عدد
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
خلال پسته نصف پیمانه
نمک و ادویه به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را به همراه 3 لیوان آب ، 1 عدد پیاز ، مقداری زردچوبه و نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند پس از اینکه سینه های مرغ کاملا پخت آنها را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.

برنج را باید از 30 دقیقه قبل از پخت بخیسانیم. پس از گذشت این مدت برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و نرم شود. هر وقت دانه برنج نرم شد و مغز آن سفت بود آنرا آبکشی می کنیم.

برای تهیه مایه انار پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه می کنیم.

حدود 5 دقیقه مواد را با هم تفت می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند ، سپس از روی حرارت بر می داریم. قابلمه ای را که برای تهیه انار پلو در نظر گرفته ایم روی حرارت قرار می دهیم و ته قابلمه مقداری روغن می ریزیم.

ته دیگ مورد نظرمان را ته قابلمه می چینیم و مقداری برنج آبکش شده روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه انار را روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب یک لایه برنج یک لایه مایه انار تمام مواد و برنج را داخل قابلمه می ریزیم.

حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند. پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی برنج می ریزیم. پس از اینکار حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و در قابلمه را می گذاریم.

حدود 1 ساعت اجازه می دهیم تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد ، سپس انار پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزیین می کنیم. انار پلو را می توانید با مرغ قالبی سرخ شده هم تهیه کنید.