سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب تفریحی نیو

نظر

خواص و مضرات خاکشیر

خواص و مضرات خاکشیر , عوارض و مضرات خاکشیر , فواید و خاصیت های خاکشیر , o hw oh adv

خواص و مضرات خاکشیر

خاکشیر به‌‌عنوان یک گیاه یک یا دو ساله از تیره شب بویان می‌باشد که اکثراً در دشت و کوهستان می‌روید. تخم این گیاه که عموماً مردم آن را با نام خاکشیر می‌شناسند ریز و کمی دراز بوه و به دورنگ قرمز و قرمز مایل به قهوه‌ای وجود دارد. خاصیت زیادی داشته که در این نوشته می‌خواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات خاکشیر را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص خاکشیر و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های خاکشیر

لاغری و کاهش وزن

خاکشیر باعث بهبود حرکات روده شده و پاک‌سازی و سم‌زدایی روده ها را بدنبال دارد و با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری می‌شود. یکی از خواص بی‌نظیر خاکشیر کمک به لاغری می‌باشد، شما هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

بهبود آکنه و جوش صورت

خاکشیر دارای خاصیت ضد باکتری قوی بوده و باعث پاک‌سازی پوست می‌شود که این امر برای درمان آکنه و جوش بسیار مؤثر است. شما می‌توانید دو قاشق غذاخوری خاکشیر رو با نصف قاشق عرق شاه‌تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کرده و به مدت سه هفته میل نمایید تا جوش صورت درمان شود.

رفع بوی بد دهان

شربت خاکشیر و ترنجبین باعث سم‌زدایی بدن شده و خلط های موجود در سیستم تنفسی را رفع کرده و به درمان بوی بد دهان کمک می‌کند. شما می‌توانید هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر بنوشید تا بوی دهان شما رفع شود.

درمان سنگ کلیه

خاکشیر به عنوان یک دیورتیک طبیعی بوده و باعث افزایش ادرار می شود که این امر به دفع سموم بدن از کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند. در طب سنتی از شربت خاکشیر و ترنجبین برای جلوگیری از سنگ کلیه استفاده می شود.

درمان یبوست و اسهال

خاکشیر به عنوان یک میلیون کننده طبیعی شناخته می شود که باعث افزایش حرکات روده شده و به درمان یبوست کمک می‌کند. شما می‌توانید شربت خاکشیر را با آب گرم تهیه کنید تا یبوست درمان شود. در طب سنتی از خاکشیر برای پاک‌سازی روده‌ها و درمان بیماری اسهال استفاده می‌شود. اگر شربت خاکشیر را با آب سرد و شکر تهیه کنید اسهال را درمان می‌کند.

پیشگیری از سرماخوردگی

خاکشیر به‌‌عنوان یک خوراکی که دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی می باشد شناخته می شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می توانید از خاکشیر کمک بگیرید. خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد به‌‌عنوان یک تب‌بر طبیعی معروف است.

اضافه کردن وزن و چاقی

برای چاقی و افزایش وزن اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر میل کنید باعث تقویت می شود و افزایش اشتها را به دنبال دارد. مصرف خاکشیر به درمان لاغری کمک کرده و باعث افزایش وزن می شود.

تنظیم فشار خون

برای این‌که بتوانید فشار خون خود را کاهش دهید یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودر درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به آن آب اضافه کنید تا یک ترکیب خمیری به دست آید. می‌توانید در هفته‌ یک یا دوبار این ترکیب را بر روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این امر باعث می‌شود تا فشار خون کنترل شود.

درمان کبد چرب

خاکشیر به دلیل خواصی که دارد یک دیورتیک طبیعی شناخته شده و به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک می کند و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب موثر است.

قوای جنسی مردان

در طب سنتی از خاکشیر برای تقویت قوای جنسی مردان استفاده می شود ، اگر می خواهید به درمان ناباروری اقدام کنید می توانید به صورت طبیعی از خاکشیر کمک بگیرید.

عوارض و مضرات خاکشیر

آرتروز و روماتیسم

متخصصان طب سنتی معتقد هستند که افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم بهتر است خاکشیر را که دارای طبع سرد و تر می باشد کمتر مصرف کنند ، این افراد بهتر است خاکشیر را با عرق نعنا یا عسل میل کنند.

منبع : parsisara.com/khakeshir-1019